Δευτέρα 17 Ιουνίου 2019

ΣΥΡΙΖΑ, ο ιδανικός αυτόχειρας



Ο ΣΥΡΙΖΑ ήρθε στην εξουσία τον Γενάρη του 2015 ως η «πρώτη φορά Αριστερά».
Ο καθένας βέβαια αντιλαμβάνεται πως όταν ένα κόμμα του 4% γίνεται μέσα σε λίγα χρόνια ένα κόμμα εξουσίας του 37%, είναι φανερό πως έχει απορροφήσει ήδη μεγάλες μάζες ψηφοφόρων από άλλους πολιτικούς χώρους και μάλιστα όχι απαραίτητα όμορους ιδεολογικά.
Το αναμφισβήτητο αυτό γεγονός είχε ως αποτέλεσμα η «πρώτη φορά Αριστερά» κυβέρνηση Τσίπρα να στελεχωθεί και με στελέχη προερχόμενα κυρίως από το ΠΑΣΟΚ αλλά και από τον πέραν της παραδοσιακής δεξιάς χώρο των ΑΝΕΛ με τους οποίους αναγκάστηκε να συγκυβερνήσει αφού οι εκλογές δεν του έδωσαν την απαιτούμενη αυτοδυναμία.
Μέσα σ’ αυτά τα πρώτα αρνητικά μηνύματα που ελάμβαναν οι παραδοσιακοί φίλοι, αγνοί αριστεροί άνθρωποι του ΣΥΡΙΖΑ, ήρθε και η επιλογή Παυλόπουλου για τη θέση του προέδρου της δημοκρατίας, που αν δεν δυσαρέστησε τουλάχιστον εξέπληξε αρνητικά τους περισσότερους.
Τα γεγονότα του καλοκαιριού του 2015, το αχρείαστο δημοψήφισμα, η αντιστροφή του αποτελέσματός του στην πράξη και η αναγκαστική υποταγή στους δανειστές με την υπογραφή του τρίτου μνημονίου, οδήγησε στη διάσπαση του ΣΥΡΙΖΑ, στην αποχώρηση 40 περίπου μελών της κοινοβουλευτικής του ομάδας και στην προκήρυξη νέων εκλογών για τον Σεπτέμβρη του 2015 τις οποίες κέρδισε ο Τσίπρας σχηματίζοντας κυβέρνηση και πάλι με την βοήθεια των ΑΝΕΛ του Πάνου Καμμένου.
Οι απλοί, αγνοί άνθρωποι της Αριστεράς, παρακολουθούσαν όλα αυτά τα γεγονότα με απορία, θλίψη ίσως, πίκρα αλλά τέλος πάντων εξακολουθούσαν (όσοι τουλάχιστον δεν αποχώρησαν με την ΛΑΕ) να στηρίζουν τον ΣΥΡΙΖΑ και να ελπίζουν ότι εφόσον δεν υπήρχε άλλος δρόμος, ασφαλέστερος για τη χώρα και τους πολίτες, θα έκαναν υπομονή, και άλλες θυσίες (γιατί είχαν κάνει ήδη πολλές με τα δύο πρώτα μνημόνια), ώσπου να βρει ο τόπος το δρόμο του και οι πολίτες να μπορούν να ζουν με μια στοιχειώδη άνεση και αξιοπρέπεια.
Με όλα αυτά στο μεταξύ, από την πλευρά της Νέας Δημοκρατίας και ιδιαίτερα από τους πιο ακραίους του κόμματος, είχε αρχίσει μια εκστρατεία κατασυκοφάντησης της Αριστεράς που έφτανε μέχρι τα χρόνια του Εμφυλίου και πριν από αυτά. Τόσο βουλευτές και στελέχη του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης όσο και ΜΜΕ φιλικά προσκείμενα είχαν επιδοθεί σε μια παραφιλολογία μίσους, που όχι μόνον καταρράκωνε τους αγώνες και τις θυσίες των αγωνιστών της Αριστεράς αλλά έσπερνε τη διχόνοια και το μίσος χωρίς καμιά αναστολή, ντροπή ή δισταγμό.
Στα κοινωνικά δίκτυα, άνθισε ο αντικομμουνισμός και μπορούσες κυριολεκτικά να δηλητηριαστείς από το φαρμάκι που έβγαζαν οι αναρτήσεις πολλών ανθρώπων, ακόμη και φίλων του ΠΑΣΟΚ, που το μίσος τους για τον ΣΥΡΙΖΑ εκδηλωνόταν μ’ αυτόν τον απαράδεκτο τρόπο. Έφταναν στο σημείο να παραλληλίζουν τον κομμουνισμό με το φασισμό φέρνοντας πάντα ως παράδειγμα τον τρόπο που εφαρμόστηκε αυτό το σύστημα στις πρώην σοσιαλιστικές χώρες. Όμως ο ΣΥΡΙΖΑ προέρχεται από το χώρο της ανανεωτικής Αριστεράς, οι άνθρωποι του οποίου διαφώνησαν και διαχώρισαν την θέση τους ήδη από τη δεκαετία του ’60, με ό,τι συνέβαινε στις τότε σοσιαλιστικές χώρες.
Ωστόσο, παρά τα αφόρητα οικονομικά μέτρα που αναγκάστηκε να πάρει η κυβέρνηση Τσίπρα, παρά την περαιτέρω μείωση των συντάξεων και την παράταση των δυσκολιών που αντιμετώπιζε η μεσαία και η κατώτερη τάξη, παρά την μεγάλη εκστρατεία κατασυκοφάντησης από πλευράς αντιπολίτευσης, η μεγάλη πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας εξακολουθούσε να στηρίζει το ΣΥΡΙΖΑ και να πιστεύει στον Αλέξη Τσίπρα ότι ήταν ο μόνος άνθρωπος που θα μπορούσε να βγάλει τη χώρα από τη μέγγενη των μνημονίων και των συνεχών –χωρίς αντίκρισμα- θυσιών.
Ακόμη και το ευαίσθητο θέμα της συμφωνίας των Πρεσπών, και τους τόνους υποκρισίας και ψευτοπατριωτισμού που χύθηκαν από πλευράς αντιπολίτευσης, ο ΣΥΡΙΖΑ, φάνηκε να το ξεπερνάει χωρίς σημαντικές απώλειες. Και ο χρόνος (αν δεν μεσολαβούσαν οι ευρωεκλογές και το αποτέλεσμά τους) μετρούσε προς όφελος της κυβέρνησης σ’ αυτό το θέμα. Άλλωστε από το καλοκαίρι του 2018, άρχισαν να λαμβάνονται ορισμένα μέτρα που έστω και λίγο, ανακούφιζαν ωστόσο τις πιο αδύναμες τάξεις.
Όμως δυστυχώς ο ΣΥΡΙΖΑ και οι άνθρωποί του δεν περιορίστηκαν μόνο στην εφαρμογή του μνημονίου και στη λήψη δυσάρεστων και επαχθών για τον λαό μέτρων. Όπως ο ιδανικός αυτόχειρας, ο αποφασισμένος να δώσει τέρμα στη ζωή του δεν πτοείται από μία αποτυχημένη απόπειρα αυτοκτονίας και επανέρχεται αν χρειαστεί και μία και δύο και πολλές φορές, έτσι και ο ΣΥΡΙΖΑ κατάφερε να δώσει ένα μοιραίο χτύπημα στους φίλους του, σ’ αυτούς τους αγνούς αριστερούς που εξακολουθούσαν να πιστεύουν σ’ αυτόν και τον αρχηγό του αλλά και στη μεγάλη πλειοψηφία των μη αριστερών που πίστεψαν και στήριξαν την κυβέρνηση. Και το τελειωτικό χτύπημα ήταν αυτό που δόθηκε στην έννοια του ηθικού πλεονεκτήματος που μπορεί να χλεύαζαν μέχρι πρόσφατα οι αντίπαλοι και οι εχθροί της παράταξης αλλά για την Αριστερά ήταν ένας διαρκής όρκος τιμής, η μοναδική σημαία αξιών που, υποτίθεται, δεν είχε υποσταλεί ακόμη.
Η κυνική δήλωση της Τασίας Χριστοδουλοπούλου για το πώς διορίστηκε η κόρη της στη Βουλή, γκρέμισε και τα τελευταία προσχήματα.
Είχε προηγηθεί βέβαια η απαράδεκτη συμπεριφορά Πολλάκη απέναντι στον Στέλιο Κυμπουρόπουλο που όχι μόνον δεν έφερε την απαιτούμενη καρατόμησή του από τον πρωθυπουργό αλλά αντιθέτως ο Τσίπρας την επικρότησε με τον τρόπο του ταξιδεύοντας στα Χανιά και πίνοντας τσικουδιές αγκαλιά με τον υπουργό του.
Και φυσικά η αποκάλυψη των διακοπών του πρωθυπουργού με το κότερο της Παναγοπούλου που δυσαρέστησε όσους πίστεψαν ότι αυτές οι συμπεριφορές δεν μπορεί να είναι στην ατζέντα των ανθρώπων της Αριστεράς. Είναι και κάποια θέματα που σημειολογικά και μόνον ενοχλούν.
Με όλα αυτά και κυρίως με την απώλεια του ηθικού πλεονεκτήματος, που ήταν πάντα η σημαία της Αριστεράς και που επιτρέπει τώρα σε πολλούς να λένε «Έλα μωρέ, όλοι ίδιοι είναι», ο ΣΥΡΙΖΑ φαίνεται να χάνει την εξουσία. Οι Ευρωεκλογές ήταν ένα πρώτο σαφές μήνυμα για το μέχρι που μπορεί να φτάσει η διαφορά.
Το μόνο που μπορεί να σώσει την παρτίδα για τον Αλέξη Τσίπρα είναι η εναλλακτική λύση που έχει ο ψηφοφόρος και που για μια μεγάλη μερίδα του Ελληνικού λαού φαντάζει τρομακτική: Νέα Δημοκρατία και Μητσοτάκης. Ο ορισμός του συντηρητισμού και της οικογενειοκρατίας. Η απεχθέστερη εικόνα της πολιτικής ιστορίας στην Ελλάδα.

Ιδού λοιπόν το δίλημμα. Διαλέξτε και πάρτε.

Τετάρτη 12 Ιουνίου 2019

Μακάριος Λαζαρίδης – Γιώργος Γραμμένος: Οι δύο όψεις του νομίσματος που λέγεται Νέα Δημοκρατία



Μετά από τέσσερα και πλέον, πικρά για την ίδια, χρόνια στην αντιπολίτευση, η Νέα Δημοκρατία, έρχεται, όπως όλα δείχνουν, ξανά στην εξουσία και μάλιστα με το ισχυρό πλεονέκτημα μιας πιθανής αυτοδυναμίας.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, όλο αυτό το διάστημα, έκανε τα πάντα όπως αποδείχτηκε, για να της προσφέρει αυτό το δώρο και εκείνη όχι απλώς το αποδέχεται αλλά το αρπάζει με όλη εκείνη την ορμή και τη λαχτάρα που έχει ένα παιδί με το καινούριο του παιχνίδι, ή μια χήρα στο κρεβάτι, όπως σοφά λέει ο λαός μας.
Ποια όμως είναι σήμερα η Νέα Δημοκρατία και τι σχέση έχει με το κόμμα που παρέδωσε βαριά ηττημένο ο Αντώνης Σαμαράς στον Βαγγέλη Μεϊμαράκη στις αρχές του 2015.
Η απάντηση είναι ότι έχουν επέλθει πολλές αλλαγές. Και η δικιά μας εκτίμηση είναι ότι οι αλλαγές αυτές είναι προς το χειρότερο.
Η αρνητική μετάλλαξη του κόμματος οφείλεται αφενός σε εξωγενείς παράγοντες αφετέρου δε και στη μοίρα που έχουν τα μεγάλα αστικά κόμματα στην Ελλάδα μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, να διοικούνται από τρεις οικογένειες, τρία μεγάλα πολιτικά τζάκια, που ως ένα βαθμό έχουν επηρεάσει καθοριστικά την ιστορία του τόπου μας τα τελευταία ογδόντα χρόνια. Κι αν σκεφτεί κανείς ότι η Ελλάς στη νεότερη ιστορία της υπάρχει σαν ελεύθερο κράτος μόλις διακόσια χρόνια, καταλαβαίνει ότι τα μισά σχεδόν απ’ αυτά ή τέλος πάντων τα δύο πέμπτα, τα καθόρισαν καταλυτικά οι τρεις αυτές μεγάλες πολιτικές οικογένειες.
Και όπως φαίνεται θα εξακολουθήσουν να διαφεντεύουν τον τόπο διότι δεν είναι μόνον ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η Ντόρα Μπακογιάννη που είναι αυτή τη στιγμή ενεργοί στην κεντρική πολιτική σκηνή και εν δυνάμει πρωθυπουργός ο πρώτος και υπουργός εξωτερικών αντιστοίχως η δεύτερη, αλλά έρχεται από πίσω, αφού στο μεταξύ έχει εκκολαφθεί στην αυτοδιοίκηση και ο Κώστας Μπακογιάννης, φιλόδοξος συνεχιστής μιας μακράς οικογενειακής παράδοσης.
Μετά λοιπόν από ένα διάλειμμα οκτώ χρόνων (2011 κυβέρνηση Γιώργου Παπανδρέου), η οικογενειοκρατία επανακάμπτει, όπως όλα δείχνουν, στην Ελλάδα και αυτό μοιάζει να μην ενοχλεί καθόλου μια μεγάλη μερίδα των Ελλήνων που δείχνουν την εμπιστοσύνη τους στον Κυριάκο Μητσοτάκη και του δίνουν την ευκαιρία να υλοποιήσει αυτά που έχει εξαγγείλει.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, έχει ένα ελκυστικό πολιτικό προφίλ που περνάει στον κόσμο, επαγγέλλεται το νέο και όλοι λένε ότι είναι αποφασισμένος να το επιβάλλει πρώτα στην παράταξή του και στη συνέχεια και στην ίδια τη χώρα.
Πρώτη του έγνοια η ανανέωση των ψηφοδελτίων. Η αρχή μάλιστα έγινε και από την Καβάλα όταν προ πολλών μηνών έχρισε υποψήφιο τον Μακάριο Λαζαρίδη.
Ο Λαζαρίδης ήρθε «φυτευτός» στην πόλη. Τον επέβαλε ο Μητσοτάκης όπως άλλωστε κάνουν όλα τα μεγάλα αστικά κόμματα που περιφρονούν προκλητικά τις τοπικές κοινωνίες όταν επιλέγουν τα πρόσωπα για τη συγκρότηση των ψηφοδελτίων τους. Ο Λαζαρίδης από τότε που γεννήθηκε και μέχρι πριν ένα δυο χρόνια δεν είχε καμιά σχέση με την Καβάλα, όλες του οι δραστηριότητες ήταν μακριά από την γενέτειρά του και κανείς στην πόλη δεν τον ήξερε ούτε καν τα μέλη και τα στελέχη του κόμματος.
Σίγουρα η διαδικασία αυτή δεν φέρνει κάτι το νέο, ίσα - ίσα που φανερώνει μια παλιά και παρωχημένη νοοτροπία. Την συνήθεια των αρχηγικών κομμάτων να επιβάλλει ο αρχηγός τις απόψεις του και τους ανθρώπους του. Το χειρότερο είναι ότι και ο ίδιος ο Μακάριος Λαζαρίδης μετέρχεται έναν παρωχημένο και μουχλιασμένο τρόπο πολιτικής δράσης, με έναν ξύλινο, φανατισμένο ως έναν βαθμό και υπερφίαλο, στερεότυπο και αφόρητα κοινότοπο πολιτικό λόγο, με τις καθιερωμένες επισκέψεις στα χωριά ή σε δημόσιους φορείς και οργανισμούς αλλά και ιδιωτικές επιχειρήσεις και για κάθε του ενέργεια είτε βήξει είτε χασμουρηθεί, βομβαρδίζει τα τοπικά ΜΜΕ με δελτία τύπου και φωτογραφίες.
Και φυσικά εκμεταλλεύεται και αξιοποιεί στο έπακρο το μεγάλο πλεονέκτημα που του έδωσε ο αρχηγός του να «αλωνίζει» μόνος εδώ και μήνες όταν ακόμη και σήμερα, είκοσι πέντε μέρες πριν τις εκλογές δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί τα υπόλοιπα ονόματα του ψηφοδελτίου του κόμματος στην Καβάλα αλλά και σε όλες σχεδόν τις περιφέρειες της χώρας.
Και το κυριότερο. Κανείς δεν αντιδρά. Ούτε οι πολιτευτές. Ούτε τα τοπικά μεγαλοστελέχη ούτε καν αυτή η ΝΟΔΕ Καβάλας. Όλοι σιωπούν διότι ο φόβος φυλάει τα έρμα. Και ακόμη χειρότερα τα πισώπλατα μαχαιρώματα, και η υπονόμευση των εσωκομματικών αντιπάλων με τη βοήθεια ορισμένων τοπικών ΜΜΕ, πάει σύννεφο.
Η μια πλευρά λοιπόν του νομίσματος είναι όλο αυτό που εκπέμπει με την υποψηφιότητά του ο Μακάριος Λαζαρίδης και συντηρεί με τον τρόπο του και ο αρχηγός όσο κι αν προσπαθεί να περάσει την εικόνα του σύγχρονου πολιτικού: το παλαιοκομματικό σύστημα λειτουργίας, το παρωχημένο και απωθητικό για μια σύγχρονη προοδευτική δημοκρατία.
Από την άλλη και με αφορμές τόσο το προσφυγικό πρόβλημα όσο και τη συμφωνία των Πρεσπών, «ανθίζουν» στη Νέα Δημοκρατία και άλλα «λουλούδια» που ο φυσικός χώρος πολλών εξ αυτών θα ήταν η Χρυσή Αυγή αλλά διάφοροι παράγοντες (κοινωνικοί κυρίως), τους κρατούν μέσα στη κόμμα που ίδρυσε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής.
Ένα τέτοιo χαρακτηριστικό παράδειγμα στην Καβάλα είναι ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Γιώργος Γραμμένος. Ακραίος εθνικιστής, εκρηκτικός και παρορμητικός χαρακτήρας, ένας αυταρχικός άνθρωπος, εξετράπη πολλές φορές μέσα στο δημοτικό συμβούλιο, με την ανοχή της Δήμητρας Τσανάκα ενώ είναι γνωστές οι εμμονές του για το Μεντρεσέ, το Ιμαρέτ, την Παλιά Μουσική, το μνημείο των Εβραίων Καβαλιωτών και άλλα. Αποκορύφωμα βέβαια ήταν η χυδαία του συμπεριφορά στην πρόσφατη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, την οποία φυσικά κανείς από την παράταξη της κ. Τσανάκα ή και γενικότερα από τη Νέα Δημοκρατία δεν είχε το κουράγιο ή την στοιχειώδη δημοκρατική ευαισθησία να καταδικάσει.


Για την ενίσχυση των δύο αυτών όψεων του ιδίου νομίσματος που λέγεται Νέα Δημοκρατία, ρόλο έπαιξε και ο ΣΥΡΙΖΑ. Και το διάστημα 2012 – 2014 που ήταν αξιωματική αντιπολίτευση αλλά κυρίως όταν κυβέρνησε τη χώρα τα τελευταία τέσσερα και πλέον χρόνια και όχι τόσο για την ουσία της διακυβέρνησής του (μνημόνιο εφάρμοζε) αλλά για το ύφος της. Ύφος και πράξεις που δεν αρμόζουν στην Αριστερά (Ενδεικτικά: Πολλάκης, κότερο, Τασία). Γεγονός που φυσικά εκμεταλλεύτηκε με αριστοτεχνικό και μεθοδικό επικοινωνιακό τρόπο η Νέα Δημοκρατία και έρχεται τώρα στην εξουσία με την βοήθεια της ευρείας πλειοψηφίας του ελληνικού λαού που δυστυχώς ψηφίζει τιμωρώντας κυρίως τον προηγούμενο και όχι τόσο επιδοκιμάζοντας τον επόμενο.

Τετάρτη 8 Μαΐου 2019

Απαράδεκτη και απαξιωτική συμπεριφορά του Δήμου σε Καβαλιώτη μουσικό - ποιητή


Ο Δημήτρης Λεοντζάκος είναι ένας μουσικός και ποιητής που γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Καβάλα αλλά ζει εδώ και μερικά χρόνια στη Θεσσαλονίκη.
Σπούδασε μουσική και εξειδικεύτηκε στο κλαρινέτο παρακολουθώντας μαθήματα με υψηλού επιπέδου καθηγητές στο Μόναχο, στο Μπάντεν Μπάντεν, στη Ρώμη και στη Νέα Υόρκη.
Είναι γιος του γνωστού Καβαλιώτη -συνταξιούχου σήμερα- δικηγόρου Μανώλη Λεοντζάκου και αδελφός τού επίσης συμπολίτη δικηγόρου Λευτέρη Λεοντζάκου. Η μητέρα του, Ευαγγελία Ράφτη, μουσικός επίσης, υπήρξε για πάρα πολλά χρόνια καθηγήτρια στο Δημοτικό Ωδείο της πόλης μας. Εξακολουθεί λοιπόν ο Δημήτρης Λεοντζάκος να έχει ισχυρούς δεσμούς με την Καβάλα αφού εδώ ζουν οι γονείς του, οι συγγενείς του και πολλοί φίλοι του και επισκέπτεται πολύ συχνά την γενέτειρά του. Άλλωστε είναι παντρεμένος με την επίσης Καβαλιώτισσα και επίσης εξαιρετική μουσικό Δήμητρα Κατιώνη.
Από το 2001 μέχρι σήμερα έχει εκδώσει, σε διάφορους πολύ γνωστούς εκδοτικούς οίκους, επτά ποιητικές συλλογές ενώ ως εξαιρετικός κλασικός κλαρινετίστας εργάζεται σε μόνιμη θέση στην Συμφωνική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης.
Το τελευταίο διάστημα, μαζί με την Πατρίτσια Κολαΐτη ετοίμασαν και παρουσίασαν σε διάφορους χώρους μια ποιητική παράσταση – performance με τίτλο: «Petra, ποιήματα επί σκηνής» η οποία βασίζεται αφενός στη δική του ποιητική συλλογή «Τοπία ξανά / Η αγάπη» και στην ποιητική συλλογή της Πατρίτσιας Κολαΐτη «Ο Λιθόπαις» και όπου συνυπάρχουν το βίντεο, η μουσική και οι ερμηνείες.
Ο Δημήτρης Λεοντζάκος θέλησε να παρουσιάσει αυτή την performance και στην Καβάλα. Θεώρησε κατάλληλο χώρο την Παλιά Μουσική και ήρθε σε επαφή με το Σύλλογο της Παναγίας. Από εκεί τον παρέπεμψαν στο Δήμο και για την ακρίβεια στη Δημωφέλεια που είναι υπεύθυνη και διαχειρίζεται το συγκεκριμένο χώρο.
Η Δημωφέλεια ζήτησε από τον Δημήτρη Λεοντζάκο 70 ευρώ για την ενοικίαση της Παλιάς Μουσικής για δύο ώρες. Και όχι απλά του τα ζήτησαν αλλά τον ενόχλησαν επανειλημμένως τηλεφωνικά να πληρώσει το ποσό αυτό πριν την παράσταση η οποία είχε προγραμματιστεί και έγινε τελικά την Τρίτη 7 Μαΐου στις 8.30 το βράδυ. Μετά την ασφυκτική αυτή πίεση από πλευράς Δημωφέλειας για 70 ευρώ, ο άνθρωπος αναγκάστηκε να παρακαλέσει τον αδελφό του να τακτοποιήσει το θέμα διότι ο ίδιος βρισκόταν στη Θεσσαλονίκη.
Έσπευσε λοιπόν ο δικηγόρος Λευτέρης Λεοντζάκος να εξοφλήσει το ποσό των 70 ευρώ που απαιτούσε επιτακτικά η Δημωφέλεια ώστε να μπορεί ο αδελφός του να παρουσιάσει τη δουλειά του.
Μέσα στις υποχρεώσεις της Δημωφέλειας ήταν να εξασφαλίσει και τις καρέκλες για το κοινό της εκδήλωσης. Πράγματι πήγε ένα αυτοκίνητο του Δήμου άφησε έξω από το χώρο τις καρέκλες και οι δύο καλλιτέχνες μαζί με δυο - τρεις φίλους τους σήκωσαν τα μανίκια και κουβάλησαν και έστησαν μέσα στο χώρο της Παλιάς Μουσικής τις καρέκλες ενώ μετά το τέλος της παράστασης, οι ίδιοι άνθρωποι τις μάζεψαν και τις τοποθέτησαν πάλι εκεί που τις βρήκαν για να έρθει κάποια στιγμή το φορτηγό του Δήμου να τις παραλάβει.
Είναι πραγματικά ντροπή για τον Δήμο και την Δημωφέλεια που όλα αυτά τα χρόνια έχουν ξοδέψει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ σε διάφορες πολιτιστικές, αθλητικές και άλλες εκδηλώσεις, πολλές από τις οποίες μάλιστα αμφιβόλου ποιοτικού, αισθητικού και καλλιτεχνικού περιεχομένου, να απαιτούν και μάλιστα μ’ αυτόν τον τρόπο, 70 ευρώ από έναν Καβαλιώτη που τιμά με την παρουσία και το έργο του την πόλη μας.
Αντί να τον προσκαλέσουν οι ίδιοι και να του δώσουν μάλιστα και κίνητρα να έρθει ο άνθρωπος στην Καβάλα και να παρουσιάσει το έργο του, του συμπεριφέρονται μ’ αυτόν τον απαράδεκτο και απαξιωτικό τρόπο.

Ντροπή.

Κυριακή 5 Μαΐου 2019

Αντώνης Σαμαράς


Εξελέγη για πρώτη φορά βουλευτής το 1977 σε ηλικία μόλις 26 χρονών και υπήρξε ο νεότερος σε ηλικία βουλευτής στην ιστορία του ελληνικού κοινοβουλίου.
Με τις σπουδές του, τα μεταπτυχιακά του στην Αμερική και τη στρατιωτική του θητεία δεν πρόλαβε να εργαστεί ποτέ στη ζωή του.
Όντας υπουργός εξωτερικών το 1992, διαφώνησε με τον πρωθυπουργό Κωνσταντίνο Μητσοτάκη για το Μακεδονικό, αποπέμφθηκε από τη κυβέρνηση, αποχώρησε από τη Νέα Δημοκρατία και ίδρυσε νέο κόμμα, την Πολιτική Άνοιξη.
Το Σεπτέμβριο του 1993 «έριξε» την κυβέρνηση Μητσοτάκη αφού απέσπασε στην Πολιτική Άνοιξη τον βουλευτή Κιλκίς Συμπιλίδη της Νέας Δημοκρατίας με αποτέλεσμα η κυβέρνηση να χάσει τη δεδηλωμένη και η χώρα να οδηγηθεί σε πρόωρες εκλογές τις οποίες κέρδισε το ΠΑΣΟΚ.
Αφού πορεύτηκε για 11 χρόνια με την Πολιτική Άνοιξη και εφόσον στο μεταξύ το κόμμα αυτό αποδυναμώθηκε και εξαφανίστηκε από τον πολιτικό χάρτη, επέστρεψε το 2004 στη Νέα Δημοκρατία όπου έγινε δεκτός από ηγεσία, στελέχη και οπαδούς μετά βαΐων και κλάδων σαν να μην είχε συμβεί τίποτα.
Στις ευρωεκλογές του 2004 εκλέγεται ευρωβουλευτής με τη Νέα Δημοκρατία ενώ στις εθνικές εκλογές του 2007 εκλέγεται βουλευτής Μεσσηνίας της Νέας Δημοκρατίας. Το 2009 μάλιστα επιβραβεύεται από τον πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή που του αναθέτει το υπουργείο Πολιτισμού.
Η δικαίωσή του έρχεται στα τέλη Νοεμβρίου του 2009 όταν στην διαδικασία για την εκλογή αρχηγού στη Νέα Δημοκρατία επικρατεί της αντιπάλου του Ντόρας Μπακογιάννη, κόρης του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη, του οποίου την κυβέρνηση, όπως είπαμε, είχε «ρίξει» ο ίδιος το 1993!!!
Το 2010, καθώς η χώρα μπαίνει στη βαθιά οικονομική κρίση, αρνείται να συναινέσει στο μνημόνιο που υπογράφει η κυβέρνηση Γιώργου Παπανδρέου, το «παίζει» σφόδρα αντιμνημονιακός, αναπτύσσει μια οξεία αντιμνημονιακή ρητορική και μόλις δύο χρόνια αργότερα, το 2012, πραγματοποιεί μια εντυπωσιακή κωλοτούμπα τύπου Τσίπρα και ως πρωθυπουργός πλέον της κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου υπογράφει φαρδιά πλατιά το δεύτερο μνημόνιο.
Πρόσφατα, στο θέμα της συμφωνίας των Πρεσπών, κρατά μια ακραία στάση, έξω από την επίσημη γραμμή του κόμματος της Νέας Δημοκρατίας, τουλάχιστον ως προς το ονοματολογικό και την αποδοχή της σύνθετης ονομασίας με γεωγραφικό προσδιορισμό.
Μετά από όλα αυτά ας αναφωνήσωμεν όλοι μαζί:

«Φτου σου ξεφτιλισμένε, γυρολόγε Θεοχαρόπουλε»!!!

Δευτέρα 25 Μαρτίου 2019

Είδα την κρίση από κοντά


Η παράσταση «Αρίστος» ήταν ενταγμένη στο χειμερινό πρόγραμμα του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας. Είχαν προγραμματιστεί τρεις παραστάσεις οι οποίες πολύ νωρίς έγιναν sold out και κατόπιν τούτου οι διοργανωτές σε συνεννόηση με την παραγωγή, εξασφάλισαν για το κοινό της Καβάλας άλλες δύο παραστάσεις, απογευματινές, το Σάββατο και την Κυριακή οι οποίες επίσης συγκέντρωσαν πάρα πολύ κόσμο.
Παρακολούθησα την απογευματινή της Κυριακής. Πολύ κόσμος, στην πλειοψηφία του γυναίκες κατέκλισαν το «Αντιγόνη Βαλάκου». Πραγματικά μια εξαιρετική παράσταση, βασισμένη στο βιβλίο του Θωμά Κοροβίνη «Ο γύρος του θανάτου» που εξιστορεί τη ζωή και το θάνατο του επονομαζόμενου δράκου του Σέιχ Σου Αριστείδη Παγκρατίδη.
Πριν ξεκινήσει η παράσταση οι ηθοποιοί ήταν ήδη επί σκηνής και «έστησαν» μια άλλη πολύ μικρή σε διάρκεια παράσταση ανάμεσα στο πρώτο και το τρίτο κουδούνι, και με χιουμοριστικό τρόπο προέτρεπαν τους θεατές να απενεργοποιήσουν τα κινητά τους τηλέφωνα. Το επανέλαβαν, χωρίς υπερβολή, δέκα τουλάχιστον φορές. Κάθε φορά που προσέρχονταν στην αίθουσα νέοι θεατές υπενθύμιζαν ξανά και ξανά την προτροπή για απενεργοποίηση των κινητών. Παρακάλεσαν μάλιστα να μη τα βάλουμε απλώς στο αθόρυβο γιατί σε μια στιγμή σιωπής, ο βόμβος της δόνησης και η οθόνη που θα αναβοσβήνει μπορεί να αποσπάσει την προσοχή των ηθοποιών και να καταστρέψει τη στιγμή και την ίδια την παράσταση. «Μείνετε για μία ώρα και δεκαπέντε λεπτά χωρίς, facebook, twitter, instagram κ.λ.π.. Δεν θα πάθετε και τίποτα» έκλεισε ο ηθοποιός Μιχάλης Οικονόμου αυτό το μικρό σκετσάκι με τις προτροπές για την απενεργοποίηση των κινητών μας καθώς χτυπούσε πια το τρίτο κουδούνι και χαμήλωναν τα φώτα.
Η παράσταση ξεκίνησε και βουτήξαμε όλοι στη μαγεία που δημιούργησε το κείμενο, η σκηνοθεσία και οι εξαιρετικές ερμηνείες. Μια πραγματική μυσταγωγία.
Και προς το τέλος του έργου, στην πιο ατμοσφαιρική σκηνή, στην κορυφαία στιγμή της παράστασης όπου ο ηθοποιός Γιώργος Χριστοδούλου ευρισκόμενος στην κορυφή της σκηνής, υποδύεται τον Αριστείδη Παγκρατίδη που οδηγείται στο εκτελεστικό απόσπασμα, και καθώς μέσα στο θέατρο δεν ακούγεται ούτε ανάσα, ξαφνικά από την πρώτη σειρά των καθισμάτων αρχίζει να βοά εκκωφαντικά ο βόμβος από ένα κινητό που δονείται μανιωδώς (βουουου, βουουου, βουουου) και μια οθόνη που αναβοσβήνει σαν φάρος σε περιπολικό της αστυνομίας μέσα στη νύχτα. Στην πρώτη σειρά των καθισμάτων, στο ένα μέτρο κυριολεκτικά, από τον ηθοποιό Γιώργο Χριστοδούλου – Αριστείδη Παγκρατίδη που «εκτελείται» εκεί επί τόπου, πριν προλάβει.ο δόλιος να φτάσει στο εκτελεστικό απόσπασμα.
Το χειρότερο είναι ότι ο ιδιοκτήτης του τηλεφώνου πανικοβάλλεται και προσπαθεί με κάθε τρόπο να κλείσει το κινητό το οποίο όμως δεν κλείνει και συνεχίζει να δονείται και να αναβοσβήνει με τον χαρακτηριστικό βόμβο του. Με τον πανικό του και τις αδέξιες κινήσεις του δημιουργεί μια επιπλέον αναστάτωση. Κάποια στιγμή ο καλών σταματά να καλεί και κατόπιν τούτου σταματά και η δόνηση. Η παράσταση φυσικά είχε ήδη χαλάσει για καμιά τριανταριά ανθρώπους που βρισκόμασταν σε ακτίνα τεσσάρων – πέντε μέτρων από το κάθισμα του καλουμένου. Ο Γιώργος Χριστοδούλου φάνηκε να μην επηρεάστηκε. Πιθανόν να έχει αποκτήσει εμπειρία από την γαϊδουριά μας.
Όταν σε λίγο τελείωσε η παράσταση και άναψαν τα φώτα έστρεψα το βλέμμα να δω τον άνθρωπο (άνδρας ή γυναίκα, δεν έχει σημασία) που μας χάλασε την παράσταση.
Και αντίκρισα μπροστά μου την …κρίση. Την κρίση την ίδια, αυτοπροσώπως. Ναι  Διότι κρίση δεν είναι ούτε οι Σαμαροβενιζέλοι ούτε οι Συριζοανέλ, ούτε τα μνημόνια, ούτε το μέιλ Χαρδούβελη ούτε οι ψευτομαγκιές Βαρουφάκη.
Κρίση είναι αυτός ο άνθρωπος όπως τον είδα προχθές στο θέατρο. Με την αλαζονεία και την οίηση των νεόπλουτων ημιμαθών που ο ναρκισσισμός τους και ο εγωισμός τους ξεχειλίζει από όλες τις μπάντες, και που αφού δεν σέβονται στοιχειωδώς τον κοινωνικό χώρο μέσα στον οποίο ζουν δεν πρόκειται να σεβαστούν ποτέ και τους όποιους θεσμούς μιας όποιας δημοκρατικής και ευνομούμενης πολιτείας. Αν δεν σκοτώσουμε αυτόν τον κακό μας εαυτό με όλα τα αρνητικά που είμαστε φορτωμένοι, μια ζωή μέσα στα σκατά της κρίσης θα κολυμπάμε.

Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2019

Η Δήμητρα Τσανάκα νίκησε τη μιζέρια και τη μικροψυχία



Μεγάλη κουβέντα έγινε και κυρίως μεγάλη αντίδραση εκδηλώθηκε ιδιαίτερα από πλευράς της δημοτικής παράταξης «ο τόπος της ζωής μας», για την ανανέωση του συμβολαίου του Θοδωρή Γκόνη στην θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας.
Η παράταξη του Μάκη Παπαδόπουλου επιδόθηκε (όπως άλλωστε το συνηθίζει) σε μια βιομηχανία παραγωγής δελτίων τύπου κατά της επιλογής αυτής και στην ουσία κατά του προσώπου του ίδιου του καλλιτεχνικού διευθυντή τον οποίο άλλωστε ο ίδιος ο Μάκης Παπαδόπουλος είχε αποκαλέσει σε παλιότερη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, ειρωνικά «σερ Γκόνη».
Είναι φανερό ότι μέσα στην -θεμιτή ως ένα βαθμό- προσπάθεια αντιπολίτευσης που ασκεί «ο τόπος της ζωής μας» στη διοίκηση Τσανάκα, η κριτική γίνεται επί δικαίων και αδίκων. Και το χειρότερο είναι ότι η απαξίωση που επιχειρείται να γίνει για το πρόσωπο, την καλλιτεχνική του προσωπικότητα και κυρίως για τη προσφορά του Θοδωρή Γκόνη στο ΔΗΠΕΘΕ και στην πόλη γενικότερα, φαίνεται πως γίνεται από ανθρώπους που είτε δεν την γνωρίζουν γιατί δεν την παρακολουθούν, είτε γιατί δεν έχουν το υπόβαθρο να την εκτιμήσουν και να την αναγνωρίσουν.
Ξέρετε, αυτός ο άνθρωπος δεν ήρθε στην Καβάλα ως πένης και επαίτης αλλά  με μια βαλίτσα γεμάτη  τραγούδια, ποιήματα, βιβλία, μακρά διαδρομή στο θέατρο και μεγάλη εμπειρία σε ΔΗΠΕΘΕ (Αγρινίου, Σερρών, Κομοτηνής). Δεν ήρθε δηλαδή με λευκό βιογραφικό. Γι’ αυτό άλλωστε και επελέγη τότε για τη θέση αυτή.
Ο Θοδωρής Γκόνης λοιπόν ήταν μια επιλογή της διοίκησης Σιμιτσή και στη δεκάχρονη μέχρι τώρα θητεία του αποδείχθηκε μακράν ο καλύτερος, ο δημιουργικότερος και ο παραγωγικότερος καλλιτεχνικός διευθυντής που είχε το ΔΗΠΕΘΕ στην 25χρονη ιστορία του.
Το 2009 ανέλαβε το Φεστιβάλ Φιλίππων και δύο χρόνια αργότερα μετά τη αποχώρηση Αμπατζή ανέλαβε και το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας
Διατήρησε τον παραδοσιακό χαρακτήρα του Φεστιβάλ Φιλίππων με τις παραστάσεις στο αρχαίο θέατρο αλλά έκανε και την μεγάλη επανάσταση που κανείς μέχρι τότε δεν είχε σκεφτεί και δεν είχε τολμήσει, να φέρει δηλαδή το φεστιβάλ και μέσα στην πόλη της Καβάλας με δεκάδες εκδηλώσεις και κυρίως χρησιμοποιώντας αφενός το ντόπιο καλλιτεχνικό δυναμικό και αφετέρου προτείνοντάς μας νέους απρόβλεπτους χώρους που ποτέ δεν είχαμε φανταστεί. Με κορυφαίο το εμβληματικό απεντομωτήριο, αλλά και την Παλιά Μουσική, το οικόπεδο Κρέη, το Ιμαρέτ, το Φάρο στην Παναγία, το καφενείο Μαύρη Θάλασσα στο Σούγιολου, αυλόγυρους εκκλησιών και σχολείων κ.ά.
Ανέβασε παράσταση στα λασπόλουτρα των Κρηνίδων και στην μικρή παραλία που σχηματίζεται στη ρίζα του μεγάλου λιμενοβραχίονα κάτω από την Παναγία. Είχε παρουσιαστεί εκεί μια παράσταση με το διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη «Όνειρο στο κύμα» με την γνωστή καβαλιώτισσα ηθοποιό Λυδία Φωτοπούλου.
Μέχρι και δρώμενο μέσα στο φέρι μποτ στη γραμμή Καβάλας - Θάσου έκανε ο Γκόνης βάζοντας τους ηθοποιούς Ελένη Κοκκίδου, Μάκη Παπαδημητρίου και Νίκο Κουρή να διαβάσουν Παπαδιαμάντη.
Σε Καβαλιώτες συγγραφείς όπως ο Διαμαντής Αξιώτης, ο Θόδωρος Γρηγοριάδης, ο Αντώνης και ο Κωνσταντίνος Κούφαλης, ο Κοσμάς Χαρπαντίδης, ο Κώστας Καναβούρης, η Γεωργία Τριανταφυλλίδου, η Μάγκυ Κριθαρέλλη, η Λυδία Ελιόγλου και άλλους ο Γκόνης ανέθεσε δουλειές και τις ανέβασε είτε στο πλαίσιο του Φεστιβάλ είτε στο χειμωνιάτικο πρόγραμμα του ΔΗΠΕΘΕ
Τα έργα αυτά μάλιστα εκδόθηκαν όλα μαζί σε ένα πολυτελή τόμο από την ΚΑΠΑ εκδοτική με τίτλο «Τα κείμενα των Φιλίππων».
Καθιέρωσε τα χειμερινά προγράμματα του ΔΗΠΕΘΕ με σημαντικές μετακλήσεις θεατρικών, μουσικών και χορευτικών σχημάτων αλλά και με παραγωγές του ίδιου ΔΗΠΕΘΕ
Έβγαλε το ΔΗΠΕΘΕ από την εσωστρέφειά του και το ταξίδεψε σε όλη την Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Καθιέρωσε τα τελευταία χρόνια το Διεθνές Εργαστήριο αρχαίου δράματος το οποίο εντάχθηκε μάλιστα σε πρόγραμμα ενίσχυσης από το υπουργείο οικονομικών. Πρόκειται για μια διαδικασία ενός μήνα κάθε καλοκαίρι όπου συγκεντρώνονται θεατρικά σχήματα και καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, διαμένουν και εργάζονται στις Κρηνίδες όπου κάνουν πρόβες παρουσία κοινού ετοιμάζοντας παραστάσεις πάνω σε αρχαία κείμενα και τα οποία παρουσιάζουν στο τέλος στο αρχαίο θέατρο των Φιλίππων.
«Έσκαψε», «έσπειρε», «καλλιέργησε» και παρουσίασε έργα από την ντόπια παραγωγή με περιεχόμενο που  πολλές φορές αφορούσε τον ίδιο τον τόπο μας.
Παραδείγματα: Κοσμά Χαρπαντίδη: «Κ. Ποιητού», Μάγκυς Κριθαρέλλη: «Η βιογραφία του Πατρογονικού», Γεωργίας Τριανταφυλλίδου και Όλγας Μάμαλη: «Η ζωή εφάμιλλη», Θόδωρου Γρηγοριάδη: «Δεύτερη γέννα», Διαμαντή Αξιώτη: «Ο βασιληάς της Ασίας», Α.& Κ. Κούφαλη: «Λεξικό ανωμάλων», Λυδίας Ελιόγλου: «Από την παραλία πέρασες», Θόδωρου Θεοδωρίδη: «Ισορροπιστής αεροσκαφών» κ.ά.
Ανέβασε παραστάσεις χρησιμοποιώντας Καβαλιώτες ηθοποιούς όπως η Εύα Σαουλίδου, ο Παύλος Σταυρόπουλος, ο Δημήτρης Κοντός, ο Ανδρέας Τσιαπτσιάδης, η Ναταλία – Άννα Βασιλέκα, η Εύα Οικονόμου – Βαμβακά, η Κατερίνα Τσίρμπα, η Κυριακή Μακέδου, ο Θανάσης Δήμου και άλλοι. Έδωσε την ευκαιρία στον Καβαλιώτη σκηνοθέτη Μιχάλη Αγγελίδη να προετοιμάσει και να ανεβάσει στο «Αντιγόνη Βαλάκου» δύο έργα με εξαιρετικά πρωτοποριακή σκηνοθεσία.
Για όσους γνωρίζουν και για όσους μπορούν να εκτιμήσουν, μακριά από πολιτικές σκοπιμότητες, μακριά από μικρότητες και μικροψυχίες, η πόλη έχει κερδίσει πολλά από τον Γκόνη και του οφείλει μια οικουμενική αναγνώριση. Όχι τσιγκουνιές, όχι μικροψυχίες, όχι κακίες.
Η Δήμητρα Τσανάκα πρώτη το αντιλήφθηκε, στήριξε την ανανέωση του συμβολαίου του την πρώτη φορά αν και «τον βρήκε» από την προηγούμενη διοίκηση και σήμερα τον στηρίζει και για μια νέα θητεία στη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή.

Η Δήμητρα Τσανάκα λοιπόν νίκησε την μιζέρια και την μικροψυχία. Ας προσπαθήσουμε κι εμείς…

Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2018

Το τσαλαπατημένο αυτονόητο των καιρών μας




Ο κ. Μιχάλης Λυχούνας είναι αρχαιολόγος που υπηρετεί εδώ και πολλά χρόνια στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Καβάλας.
Στις δημοτικές εκλογές του 2014 έθεσε υποψηφιότητα ως δημοτικός σύμβουλος και εξελέγη με την παράταξη της κ. Δήμητρας Τσανάκα η οποία κέρδισε τις εκλογές και έγινε δήμαρχος Καβάλας.
Περίπου ένα χρόνο μετά την ανάληψη της διοίκησης από την παράταξη Τσανάκα, ο κ Λυχούνας ήρθε σε ρήξη με τη δήμαρχο, διαγράφηκε από την παράταξή της και από τότε έπαψε να συμμετέχει και στις συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου.
Κατά καιρούς ωστόσο, παρεμβαίνει στα τοπικά πράγματα με αναρτήσεις του στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook.
Πριν δύο περίπου μήνες (20 Σεπτεμβρίου 2018) σε μια τέτοια ανάρτησή του που είχε τίτλο «Κάτι κουρασμένα παλικάρια και μια ανήμπορη και περιφρονημένη» άσκησε κριτική, με τον ιδιαίτερο, καυστικό –και πολλές φορές δηλητηριώδη- τρόπο του, σε όλους τους εν δυνάμει υποψηφίους δημάρχους για τις προσεχείς δημοτικές εκλογές.
Μεταξύ αυτών και για τον κ. Μάκη Παπαδόπουλο για τον οποίο έγραφε συγκεκριμένα στην εν λόγω ανάρτηση:
«…Ο κ, Παπαδόπουλος μέσω της μακροχρόνιας προσωπικής του σχέσης έχει προσφέρει μια καλή τουριστική υποδομή, που ελπίζουμε να αναβαθμιστεί και μπορεί με χρήματα να διατηρεί ομάδα. Μέχρις εκεί! Και μόνο το γεγονός πως θεωρεί τον εαυτό του ικανό για δήμαρχο, φανερώνει τον ευτελισμό του θεσμού που επέφεραν οι προηγούμενοι…».

Δηλαδή με λίγα λόγια του λέει ότι «την καλή τουριστική επιχείρηση που έχεις η οποία ωστόσο θέλει αναβάθμιση, την έκανες χάριν της προσωπικής σου σχέσης». Και επίσης του λέει ότι: «την ομάδα ανθρώπων – συνεργατών που έχεις και ασχολούνται με τα δημοτικά πράγματα την έχεις με χρήματα, δηλαδή τους πληρώνεις». Και τέλος το πλέον απαξιωτικό και μειωτικό από όλα ότι: «Τόσο πολύ έχουν ξεφτιλίσει τον θεσμό του δημάρχου οι προηγούμενοι δήμαρχοι που –ακούστε χωριανοί- μέχρι κι ο Μάκης Παπαδόπουλος θεωρεί τον εαυτό του ικανό να βάλει υποψηφιότητα για δήμαρχος».

Ο κ. Μάκης Παπαδόπουλος που είναι επικεφαλής στη δημοτική παράταξη «Ο τόπος της ζωής μας», είναι ο πλέον δραστήριος εκ των υποψηφίων δημάρχων, ασκεί πολύ οργανωμένα κριτική στη διοίκηση Τσανάκα τα τελευταία τέσσερα χρόνια με συνεχείς παρεμβάσεις, κυρίως με δελτία τύπου για διάφορα μικρά ή και μεγάλα θέματα και προβλήματα του Δήμου Καβάλας αλλά διοργανώνει επίσης και ημερίδες ή εκδηλώσεις όπου ειδικοί αναλύουν ζητήματα που αφορούν την τοπική αυτοδιοίκηση γενικότερα  και τον Δήμο Καβάλας ειδικότερα.
Ο κ. Μάκης Παπαδόπουλος λοιπόν σε μια από αυτές τις ενημερωτικές εκδηλώσεις που οργάνωσε η παράταξή του πρόσφατα (την Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2018) με θέμα τους Φιλίππους, κάλεσε σαν κεντρικό ομιλητή τον κ. Μιχάλη Λυχούνα και εκείνος ανταποκρίθηκε με προθυμία και πήγε!
Δηλαδή ο κ. Παπαδόπουλος αγνόησε τη γνώμη που έχει ο κ. Λυχούνας για αυτόν, παρέβλεψε την απαξιωτική και μειωτική δημόσια αναφορά που διατύπωσε ο κ. Λυχούνας για το πρόσωπό του, και σαν να μη συμβαίνει τίποτα τον κάλεσε στην εκδήλωση.
Από την άλλη πλευρά ο κ. Λυχούνας που έχει τη χειρότερη γνώμη για τον κ. Παπαδόπουλο όπως προκύπτει από την δημόσια ανάρτησή του που αναφέραμε παραπάνω, δεν αντιμετώπισε όπως φαίνεται κανένα απολύτως πρόβλημα ή κάποια ηθική αναστολή να αποδεχτεί την πρότασή του και να μιλήσει στην εκδήλωση που οργανώνει ο ίδιος και η παράταξή του.
Και όλα αυτά διαδραματίζονται στη μικρή μας κοινωνία, στον μικρόκοσμό μας, τόσο φυσικά, τόσο αυτονόητα, τόσο γλυκά, απαλά και ωραία χωρίς κανέναν να παραξενεύουν ή να ενοχλούν, χωρίς κανένας να αντιδρά, ως μια κανονικότητα δηλαδή που πλέον μας έγινε συνήθεια, βίωμα, μας προσπερνά και φεύγει αφήνοντάς μας παγερά αδιάφορους στην αδράνειά μας και στην μακαριότητά μας.
Όχι φίλοι μου, δεν έχουμε σωτηρία.
Δι΄ευχών των Αγίων Πατέρων ημών Κύριε Ιησού Χριστέ ο Θεός ελέησον και σώσον ημάς.

Αμήν